Wykonawca zobowiązał się do zakończenia inwestycji w terminie 32 miesięcy od zawarcia umowy. Do czasu przeznaczonego na roboty budowlane nie będą wliczane okresy zimowe od 16 grudnia do 15 marca. Wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) konsorcjum planuje złożyć w I kwartale 2023 roku. Realizacja zadania to już latach 2023-2025.
Odcinek zostanie zrealizowany jako droga jednojezdniowa (przekrój 1x2) o nawierzchni bitumicznej. Położony będzie między istniejącą DK19 (wylot z Bielska Podlaskiego w stronę Siemiatycz) a DK66 (wylot w kierunku przejścia granicznego z Białorusią w Połowcach). W obu tych miejscach powstaną ronda. W ramach zadania wybudowany zostanie również wiadukt nad torami kolejowymi, most nad rzeką Białą wraz z przejściem dla zwierząt oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. Przewidziany jest też ciąg pieszo-rowerowy.
Południowa obwodnica Bielska Podlaskiego łączyć się będzie na zachód od miasta z dwujezdniową drogą ekspresową S19 Białystok - Lublin - Barwinek (granica ze Słowacją). Po „esce” odbywać się będzie ruch tranzytowy na osi północ-południe, który tym samym również ominie miasto. Dla Bielska Podlaskiego kluczowe są dwa odcinki S19: Haćki - Bielsk Podlaski Zachód (9 km) oraz Bielsk Podlaski Zachód - Boćki (12,19 km), które mają być gotowe również w 2025 roku.
Umowę w imieniu zleceniodawcy tj. GDDKiA o/Białystok podpisał dyrektor oddziału Wojciech Borzuchowski oraz Przedstawiciel Zarządu wykonawcy - Adam Poliński. Podczas podpisania umowy obecni byli - wojewoda podlaski Bohdan Paszkowski, wiceminister Dariusz Piontkowski, poseł na Sejm RP Mieczysław Baszko, wicestarosta bielski Piotr Bożko i burmistrz Bielska Jarosław Borowski.
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
Źródło: GDDKiA o Białystok
Foto: W. Borzuchowski / FB
ABol [MSz]