KRAJ

drukuj Prześlij znajomemu zgłoś błąd archiwum Cofnij
util util util
foto

Osobiście, telefonicznie, a może przez internet z ZUS
2022-09-09 18:01:47 Artykuł czytany 84 razy


Prawie 36 tys. klientów odwiedziło w sierpniu 12 placówek ZUS w województwie podlaskim, które podlegają pod Oddział ZUS w Białystok. W obecnych czasach wiele osób przyjście do urzędu traktuje jako ostateczność, dlatego oferujemy naszym klientom inne metody kontaktu z naszymi pracownikami. To m.in. Centrum Obsługi Telefonicznej, Platforma Usług Elektronicznych ZUS czy e-wizyty.


Platforma Usług Elektronicznych (PUE)

Oprócz tradycyjnych form obsługi klientów, ZUS oferuje także możliwość kontaktu poprzez internet na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Założenie konta na PUE trwa tylko chwilę. Można to zrobić przez internet - za pomocą profilu zaufanego ePUAP lub bankowości elektronicznej. Konto na PUE ZUS założymy także w  trakcie e-wizyty, czyli wideorozmowy z pracownikiem ZUS lub tradycyjnie w placówce Zakładu.

Dzięki Platformie Usług Elektronicznych tak jak ponad 10,5 miliona osób, będziemy mogli kontaktować się z ZUS elektronicznie. Na PUE ZUS sprawdzimy m.in. czy pracodawca zgłosił nas do ubezpieczeń, a także czy nasi najbliżsi podlegają ubezpieczeniu zdrowotnemu. Z nowoczesnych rozwiązań najczęściej korzystają przedsiębiorcy, którzy tą drogą właśnie, składają dokumenty zgłoszeniowe i rozliczeniowe.

Centrum Obsługi Telefonicznej (COT)

PUE ZUS to także usługi przeznaczone dla tych, którzy nie mają dostępu do internetu lub wolą bezpośredni kontakt z naszym pracownikiem przez telefon. W ramach PUE można skontaktować się z Centrum Obsługi Telefonicznej - 22 560 16 00. Można tu zasięgnąć informacji i zarezerwować wizytę w placówce. Przed przekazaniem jakichkolwiek spersonalizowanych informacji, konieczne jest uwierzytelnienie osoby dzwoniącej. Jeśli klient posiada konto na PUE ZUS i PIN do COT, uzyska pełną informację w swojej sprawie. Połączenia uwierzytelnione traktowane są priorytetowo i czas oczekiwania na rozmowę z konsultantem jest krótszy. Jeśli klient nie ma takiego konta, otrzyma tylko informacje ogólne. W tej sytuacji, w trakcie rozmowy z konsultantem, możliwe jest również uwierzytelnienie za pomocą pytań zadawanych przez naszego pracownika. Część usług jest dostępna przez 24 godziny na dobę za pośrednictwem automatycznego systemu informacyjnego. Konsultanci natomiast są do dyspozycji klientów w dni robocze, od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7.00 do 18.00. Z ZUS można skontaktować się również za pomocą poczty elektronicznej e-mail: cot@zus.pl, ale także formularza kontaktowego na PUE, który w przeciwieństwie do poczty elektronicznej, gwarantuje bezpieczeństwo przekazywanych informacji. Dlatego można podać w nim swoje dane dotyczące sprawy.
Istnieje również możliwość umówienia się na wizytę w naszych placówkach – to klient wybiera, gdzie i kiedy chce się z nami spotkać. Rezerwacji można dokonać na swoim profilu na PUE ZUS lub telefonicznie pod nr 86 278 21 78,wybierając dowolną placówkę ZUS w naszym województwie.

- Niektórzy klienci wciąż wolą tradycyjne metody kontaktu, mają obawy dotyczące korzystania z możliwości, które zapewnia cyfryzacja. Cenią sobie spotkanie twarzą w twarz z urzędnikiem, albo kontakt telefoniczny z osobą, która wcześniej prowadziła ich sprawę. Tymczasem korzystanie z e-administracji jest bardzo proste, pozwala uniknąć wielu błędów i zaoszczędzić cenny czas – informuje Katarzyna Krupicka,  regionalna rzeczniczka prasowa ZUS województwie podlaskim.

Katarzyna Krupicka
regionalny rzecznik prasowy
ZUS województwa podlaskiego

DW

wykop

Komentarze

Odśwież obrazek.

Publikowane komentarze sa prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Redakcja zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy obraźliwych lub zawierających wulgaryzmy.




foto

Caritas dla niepełnosprawnych
2023-02-16 14:38:58 Kategoria:

Rozumiejąc potrzeby osób z niepełnosprawnością Caritas Diecezji Drohiczyńskiej od lutego 2010 r. prowadzi Diecezjalny Ośrodek Wsparcia dla Osób Niepełnosprawnych...

więcej »
foto

Serwer Dell T330 – nowoczesne rozwiązanie dla małych...
2023-02-16 12:21:10 Kategoria:

Sewer to niezawodne urządzenie powszechnie wykorzystywane w wielu firmach. Przede wszystkim sprzęt cechuje się wysoką wydajnością oraz gwarancją bezpieczeństwa...

więcej »
foto

Na jakie telewizory warto zwrócić uwagę?
2023-02-16 11:25:20 Kategoria:

Choć nie milkną dyskusję, jaki telewizor LED byłby najlepszy, czy może trafniejszym wyborem byłyby telewizory LCD, plazma czy też zaawansowane technologicznie modele....

więcej »
foto

Jak mierzyć postępy działań SEO?
2023-02-15 11:06:39 Kategoria:

SEO, czyli Search Engine Optimization (optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe) jest to zestaw technik stosowanych do zwiększenia widoczności witryny internetowej w...

więcej »
foto

Na co zwrócić uwagę, kupując pościel?
2023-02-14 12:48:01 Kategoria:

Sypialnia jest tą częścią domu, w której szuka się relaksu i spokoju. Wchodząc do niej tuż przed snem, powinna dawać poczucie bezpieczeństwa i być oazą po nawet...

więcej »
foto

Dlaczego młodzi ludzie coraz częściej inwestują na...
2023-02-14 10:39:26 Kategoria:

Przyjrzymy się, jak wygląda inwestowanie w akcje. Jak przygotowują się do tego młodzi inwestorzy? Czy giełda jest dla każdego?

więcej »
foto

Jak zacząć przygodę z pływaniem?
2023-02-13 10:48:46 Kategoria:

Aktywność fizyczna jest niezbędna do zachowania zdrowia, jednak nie każda dyscyplina będzie odpowiednia dla wszystkich. Jedni z nas wolą sporty siłowe, inni spokojną...

więcej »
- 101,7fm / 106,0 fm - ONAIR


Zapraszamy na audycje:

foto

O tym się mówi... Poranna rozmowa na antenie KRP
2023-02-09 16:07:30 Kategoria:

Codziennie, od poniedziałku do piątku o godz. 8:12 polecamy "O tym się mówi..." poranną rozmowę w Katolickim Radiu Podlasie. Gośćmi Marcina Jabłkowskiego i Andrzeja...

więcej »


Co, gdzie, kiedy

w lewoListopad 2024w prawo
Pon Wt Śr Czw Pią So Nd
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Najnowsze Informacje