Jak zaznaczył Jacek Rutkowski, prezes PKP Cargo Terminale, jest to jedna z większych inwestycji w regionie. – Poprawiliśmy swoje zdolności przeładunkowe, przechowywania kontenerów i przepustowości całego Nowego Szlaku Jedwabnego. Wartość tego zadania to 37 mln zł z dofinansowaniem ze środków z UE – podsumował prezes PKP Cargo Terminale. Inwestycja ma się także wpisywać w planowaną modernizację całego rejonu przeładunkowego Małaszewicze, za której realizację będzie odpowiedzialna spółka PKP Cargotor. – Chcemy przeładowywać więcej. Jeżeli tamta inwestycja zostanie wykonana, będziemy mogli jeszcze bardziej rozwinąć swoją działalność – dodał prezes Jacek Rutkowski.
Wojewoda Lubelski Lech Sprawka nakreślił plany inwestycyjne, jakie w najbliższych latach mają być realizowane w rejonie Małaszewicz oraz planowanej autostrady A2. – Perspektywa rozwoju Małaszewicz uzależniona jest od połączenia przejścia granicznego w Terespolu z całym układem terminali przeładunkowych plus skomunikowanie z przejściem drogowym w Koroszczynie. Ponieważ mamy różnorodność połączeń drogowych: drogi krajowe, wojewódzkie, powiatowe i gminne, potrzebna jest teraz wspólna koncepcja całego układu drogowego. Żeby terminal spełniał swoją rolę intermodalną, musi być spójne wykorzystanie transportu kolejowego i drogowego i w drugą stronę – wyjaśnił wojewoda Lech Sprawka.
– To co będzie rozbudowywane przez Cargotor to jest zupełnie inny skok cywilizacyjny, jeżeli chodzi o proces przeładunku. To będzie kilkadziesiąt składów pociągów. Jak mówią eksperci, co 15 minut będzie wjeżdżał skład towarowy. Ta inwestycje zmieni funkcjonowanie tego regionu, w połączeniu z autostradą i nowe miejsca pracy, które się pojawią. Myślę, że to jest dla nas szansa na rozwój – dodał poseł Dariusz Stefaniuk.
.jpg)
.jpg)


ICH/Kobylany [ja]