R E K L A M A


Rolnicy

drukuj Prześlij znajomemu zgłoś błąd archiwum Cofnij
util util util
foto

Kwadrans o wsi i rolnictwie z 25 sierpnia 2022 r.
2022-08-25 14:57:26 Artykuł czytany 66 razy


Promocja artykułów rolno-spożywczych za granicą Polska żywność wysokiej jakości została zidentyfikowana w „Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju do roku 2020 (z perspektywą do 2030 r.)” jako jeden z 10 sektorów strategicznych dla polskiej gospodarki.


Sektory te zapewniają zwiększenie wartości dodanej branży rolno-spożywczej i jej konkurencyjności na rynkach zagranicznych. Polskie specjalności żywnościowe zostały również jedną z dwunastu branż eksportowych, które mogą w przyszłości decydować o pozycji konkurencyjnej Polski na świecie. Marcin Wroński zastępca dyrektora generalnego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa podkreślił, że  ta Instytucja wdraża  instrumenty polityki promocji w sektorze rolno-spożywczym. KOWR promuje polskie produkty na rynkach zagranicznych pod wspólnym hasłem „Poland tastes good”. Ma ono jednoznacznie kojarzyć się z Polską i budzić przekonanie, że polska żywność jest smaczna i odznacza się wysoką jakością. Dzięki temu budowana jest za granicą silna i rozpoznawalna marka polskiej żywności.

Działania KOWR w zakresie promocji polskiej żywności na rynkach zagranicznych mają istotne znaczenie w kontekście zwiększania eksportu oraz umacniania pozycji, rozpoznawalności i konkurencyjności krajowych produktów rolno-spożywczych, a także dywersyfikacji i zdobywania nowych perspektywicznych rynków zbytu. KOWR wspiera rozwój współpracy handlowej sektora rolno-spożywczego z zagranicą m.in. poprzez:

- organizację narodowych stoisk informacyjno-promocyjnych na zagranicznych targach i wystawach
- realizację zagranicznych misji handlowych dla polskich przedsiębiorców
- organizację w Polsce przyjazdowych misji handlowych zagranicznych importerów, dystrybutorów i przedstawicieli sieci handlowych, które obejmują m.in. rozmowy biznesowe z polskimi przedsiębiorcami oraz wizyty w zakładach produkcyjnych
- przygotowywanie pokazów kulinarnych i degustacji polskiej żywności, a także innych działań promujących polską żywność, w tym. m.in. we współpracy
z polskimi ambasadami – towarzyszących wydarzeniom organizowanym przez placówki
- publikowanie informacji w krajowych i zagranicznych mediach branżowych oraz ogólnokrajowych (tradycyjnych, elektronicznych i social media) promujących polskie produkty i polski sektor rolno-spożywczy
-  przygotowywanie opracowań i analiz dotyczących rynków zagranicznych
- przekazywanie informacji o zapotrzebowaniu i pozyskiwanie krajowych przedsiębiorców dysponujących ofertą produktową poszukiwaną przez importerów żywności zgłaszających się z zapytaniami z różnych państw.

W 2022 r. KOWR zorganizował dla polskich przedsiębiorców 12 działań promocyjno-informacyjnych obejmujących organizację stoisk narodowych na targach i/lub misji handlowych w 11 krajach. Działania promocyjne branżowego programu promocji polskich specjalności żywnościowych obejmują: organizowanie stoisk narodowych na międzynarodowych targach i wystawach, wydawanie publikacji i katalogów dystrybuowanych podczas tych imprez, prowadzenie promocji w mediach zagranicznych, przyjazdowe misje handlowe zagranicznych kontrahentów, wizyty studyjne zagranicznych dziennikarzy w kraju oraz warsztaty kulinarne dla zagranicznych dziennikarzy i blogerów. KOWR wspiera także realizację programów informacyjnych czy promocyjnych realizowanych w ramach wspólnej Polityki Rolnej.
Marcin Wroński dodał, że promujemy również polską żywność na tzw. rynkach perspektywicznych. To m.in. kraje Azji, takie jak Chiny i Singapur, czy Bliskiego Wschodu.  W tym kontekście istotne jest przygotowanie potencjalnych eksporterów do poruszania się po rynku innym kulturowo, aby nie popełnić gafy. Jako przykład dyrektor Wroński wskazał kraje arabskie, gdzie niemile widziana jest kobieta negocjująca kontrakty handlowe. Dyrektor Marcin Wroński podkreślił, że każdy chętny przedsiębiorca może wziąć udział w wydarzeniach związanych z promocją polskiej żywności, które organizuje KOWR, bowiem  regularnie publikowane są ogłoszenia o targach czy szkoleniach..

Efektem promocji polskiej żywności są dobre wyniki jej eksportu. Marcin Wroński powiedział w rozmowie z Andrzejem Ilczukiem, że 2021 rok był rekordowy pod względem wartości eksportu polskich produktów rolno-spożywczych. Wniosła ona bowiem ponad 37 mld euro. W pierwszym półroczu bieżącego roku w porównaniu z sześcioma miesiącami ubiegłego, wartość eksportu wzrosła o 24 procent. Zdaniem Marcina Wrońskiego wynik jest efektem powodzenia polskiej żywności na świecie ale również czynnika inflacyjnego.

Bilans zbóż

Ministerstwo rolnictwa szacuje, że w tym roku zbierzemy ponad 32 miliony ton zbóż. Nie będzie więc rekordu, ale również nie  będą to złe zbiory. Resort zwraca uwagę, że taki wynik możliwy jest dzięki jedynie miejscowemu występowaniu susz. Marcin Wroński powiedział Radiu Podlasie, że w tym roku na świecie należy się spodziewać ujemnego bilansu zbóż, stąd polskie ziarno będzie cieszyć się zainteresowaniem importerów. Marcin Wroński podkreślił, że w ostatnich latach znacząco wzrosła powierzchnia magazynowa, którą dysponują polscy rolnicy. Według szacunków rozmówcy radia Podlasie, wynosi ona 24 mln ton. Dla porównania, w magazynach państwowego Elewarru zmieści się 700 tys. ton. Zdaniem Marcina Wrońskiego tak duża pojemność silosów umożliwia rolnikom sprzedaż ziarna w najkorzystniejszym momencie. POSŁUCHAJ

AI [ja]

wykop
- 101,7fm / 106,0 fm - ONAIR


Zapraszamy na audycje:

foto

O tym się mówi... Poranna rozmowa na antenie KRP
2023-02-09 16:07:30 Kategoria:

Codziennie, od poniedziałku do piątku o godz. 8:12 polecamy "O tym się mówi..." poranną rozmowę w Katolickim Radiu Podlasie. Gośćmi Marcina Jabłkowskiego i Andrzeja...

więcej »


foto

Caritas dla niepełnosprawnych
2023-02-16 14:38:58 Kategoria:

Rozumiejąc potrzeby osób z niepełnosprawnością Caritas Diecezji Drohiczyńskiej od lutego 2010 r. prowadzi Diecezjalny Ośrodek Wsparcia dla Osób Niepełnosprawnych...

więcej »
foto

Serwer Dell T330 – nowoczesne rozwiązanie dla małych...
2023-02-16 12:21:10 Kategoria:

Sewer to niezawodne urządzenie powszechnie wykorzystywane w wielu firmach. Przede wszystkim sprzęt cechuje się wysoką wydajnością oraz gwarancją bezpieczeństwa...

więcej »
foto

Na jakie telewizory warto zwrócić uwagę?
2023-02-16 11:25:20 Kategoria:

Choć nie milkną dyskusję, jaki telewizor LED byłby najlepszy, czy może trafniejszym wyborem byłyby telewizory LCD, plazma czy też zaawansowane technologicznie modele....

więcej »
foto

Jak mierzyć postępy działań SEO?
2023-02-15 11:06:39 Kategoria:

SEO, czyli Search Engine Optimization (optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe) jest to zestaw technik stosowanych do zwiększenia widoczności witryny internetowej w...

więcej »
foto

Na co zwrócić uwagę, kupując pościel?
2023-02-14 12:48:01 Kategoria:

Sypialnia jest tą częścią domu, w której szuka się relaksu i spokoju. Wchodząc do niej tuż przed snem, powinna dawać poczucie bezpieczeństwa i być oazą po nawet...

więcej »
foto

Dlaczego młodzi ludzie coraz częściej inwestują na...
2023-02-14 10:39:26 Kategoria:

Przyjrzymy się, jak wygląda inwestowanie w akcje. Jak przygotowują się do tego młodzi inwestorzy? Czy giełda jest dla każdego?

więcej »
foto

Jak zacząć przygodę z pływaniem?
2023-02-13 10:48:46 Kategoria:

Aktywność fizyczna jest niezbędna do zachowania zdrowia, jednak nie każda dyscyplina będzie odpowiednia dla wszystkich. Jedni z nas wolą sporty siłowe, inni spokojną...

więcej »

Co, gdzie, kiedy

w lewoListopad 2024w prawo
Pon Wt Śr Czw Pią So Nd
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Najnowsze Informacje