Formą lekcji adresowanych do młodzieży i dorosłych są spotkania z cyklu „Przystanek – Historia”. Do młodzieży skierowano też warsztaty „Rytmy pamięci”, tworząc hiphopowy utwór i teledysk młodzi poznawali zbrodnię katyńską.
Historia pozostaje niezmienna, ale ucząc jej trzeba być otwartym na zmiany, na nowe metody i sposoby edukowania, by wiedza o przeszłości była przekazywana w sposób ciekawy i atrakcyjny. Jak potwierdza Adriana Pływaczewska, doświadczenia pokazują, że nauka historii w formie gier, czy zabaw dostosowanych do wieku uczestników przynosi pozytywne efekty.
Z Adrianą Pływaczewską z IPN Białystok, która w Siemiatyczach prowadziła te nietypowe lekcje historii w czasie ferii zimowych w Siemiatyckim Ośrodku Kultury, rozmawiała Agnieszka Bolewska-Iwaniuk.
POSŁUCHAJ
ZOBACZ ZDJĘCIA
.jpg)
ABol/DW