Podczas konferencji promującej Podlaską Markę, marszałek zaznaczył, że zainteresowanie plebiscytem – pomimo trudnych czasów pandemii – stale rośnie.
– Ludzie walczą o tę nagrodę, a kapituła ma naprawdę bardzo trudne zadanie z wyłonieniem ostatecznych laureatów – podkreślił.
Jak poinformowała dyrektor Magdalena Łyżnicka-Sanczenko, w poprzedniej edycji wpłynęło 177 zgłoszeń, a aż 10 tys. głosów oddano w plebiscycie konsumenta.
W tym roku faworytów można zgłaszać do 7 lutego w kategoriach: Produkt spożywczy, Produkt użytkowy, Inwestycja, Odkrycie, Wydarzenie, Kultura, Społeczeństwo, Biznes, Projekt 4.0 i Marka bez barier. W marcu poznamy listę nominowanych, wówczas ruszy także głosowanie SMS na Podlaską Markę Konsumentów. Następnie zostaną wybrani laureaci. Tradycyjnie poznamy ich podczas gali finałowej, która jest planowana na maj-czerwiec. W konkursie nie mogą uczestniczyć laureaci poprzednich edycji.
Tegoroczną nowością jest kategoria Marka bez barier, o którą ubiegać się mogą przedsiębiorstwa, instytucje i organizacje społeczne wychodzące w swoich działaniach naprzeciw problemom osób z niepełnosprawnościami.
– Chcemy docenić tych, którzy promują inicjatywy ułatwiające niepełnosprawnym codzienne funkcjonowanie – wyjaśniał marszałek. – Jest to kategoria, której sami jesteśmy bardzo ciekawi.
Jak dodała Magdalena Łyżnicka-Sanczenko, chodzi o pokazanie i popularyzowanie dostępności regionu.
– Jest to bardzo szlachetna marka i wierzymy, że będzie bardzo dużo zgłoszeń właśnie w tej nowej kategorii – zaznaczyła.
To nie wszystkie innowacje. Od tej edycji Podlaska Marka ma zmienione logo. – Nowy znak już funkcjonuje. Jest on estetyczny, funkcjonalny, wydaje nam się, że będzie przyjazny w działaniach komunikacyjnych – mówiła dyrektor Łyżnicka-Sanczenko.
Podobnie jak w roku ubiegłym przyznane zostaną tytuły ambasadorów regionu: honorowego oraz podlaskiej gospodarki. Jest jednak pewna zmiana. – Jeśli chodzi o tytuł Ambasadora Podlaskiej Gospodarki, dotychczas wybierana była branża. Stwierdziliśmy jednak, że najlepiej będzie, jeżeli zarząd województwa wskaże firmę lub osobę, stanowiącą wizytówkę podlaskiej gospodarki w Polsce i za granicą – wyjaśniał marszałek.
Jak co roku na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody – finansowa w wysokości 10 tys. zł oraz reklama w mediach regionalnych i ogólnopolskich, promocja podczas zadań realizowanych przez samorząd województwa. Atutem przyznania tytułu jest także rozpoznawalność marki wśród konsumentów. Główne założenia Podlaskiej Marki pozostają nienaruszone. Nadal jest to konkurs o otwartej formule, dzięki której każdy mieszkaniec naszego regionu może zaproponować swojego faworyta. Aby wziąć udział w konkursie, wystarczy wysłać zgłoszenie. Szczegóły przedsięwzięcia i formularz zgłoszeniowy dostępne są na stronie Podlaska Marka.
Podlaska Marka to jeden z najstarszych i najbardziej cenionych plebiscytów w regionie. Organizowany jest od 2004 r. jest przez Marszałka Województwa Podlaskiego. W ciągu ostatnich kilkunastu lat w konkursie rywalizowało 1300 produktów, które do dzisiaj, dzięki obecności na rynku i swojej doskonałej jakości, przyczyniają się do promocji Podlaskiego w kraju i poza granicami Polski. Konsumenci w ciągu tych lat oddali ponad 190 tys. głosów.
O szczegółach tegorocznej edycji przedsięwzięcia informowali na konferencji prasowej 20 stycznia, Marszałek Województwa Podlaskiego Artur Kosicki i Magdalena Łyżnicka-Sanczenko, dyrektor Departamentu Współpracy z Zagranicą i Promocji urzędu marszałkowskiego.
.jpg)
.jpg)
.jpg)
Źródło: Woj. Podlaskie
Foto: Piotr Babulewicz / UMWP
ABol/DW