Mieli lekcje robotyki, konfigurowali ruchów robotów, które mogą być wykorzystywane w transporcie ładunków. Zajęcia terenowe i integracyjne sprzyjały większemu poznaniu się i zaprzyjaźnieniu, rozwijały ciekawość świata i kreatywne myślenie. Nie mogło też obejść się bez zgłębiania tajników kuchni greckiej, czemu służyły tłumaczenia przepisów i sprawdzanie umiejętności kulinarnych.
Ważną częścią projektu były samodzielne prace uczniów, np. po zwiedzaniu ruin zamku Plantamonas. Zadaniem młodzieży było nagranie filmiku w języku angielskim na temat historii budowli.
Liczne wycieczki były nieocenionym źródłem wiedzy o Grecji, jej historii, gospodarce, dawały też niekończące się okazje do doskonalenia umiejętności językowych.
Finałem wyjazdu były uzyskane certyfikaty i liczne znajomości z młodzieżą grecką.
Uczestnicy, tak wspominają greckie wojaże: Nasza grecka przygoda przyniosła nam nie tylko ogromną wiedzę o pięknym śródziemnomorskim kraju, pełnym niesamowitych zabytków, bogatej historii, niespotykanej architekturze i cudownych widokach. Pozwoliła nam też poznać nowych ludzi, ich kulturę, różnorodność, codzienne życie. Mieliśmy możliwość sprawdzenia znajomość angielskiego nie tylko w sytuacji szkolnej, ale w sytuacjach codziennych – na zakupach, w restauracji, na ulicy, spotykając młodzież grecką. Wyjazd stworzył nam sytuacje, w których mogliśmy bardziej poznać siebie, nawiązać głębsze relacje ale też zachłysnąć się pięknem tego świata. Był to niezwykły czas i jak to często bywa, pozostał niedosyt, że jest jeszcze tyle rzeczy do zrobienia i zobaczenia.
Jednym z założeń projektu jest rozbudzenie kreatywności, ciekawości i chęci poznania świata, i to zadanie grecka podróż spełniła doskonale, a uczniowie już dziś siedząc w szkolnych ławkach marzą o kolejnych podróżach.
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
Źródło: ZS Siemiatycze
Oprac. ABol [ja]